Wednesday 19 April 2023

Gerhana Matahari Separa

Hari ni di hari 29! Ramadhan sekitar jam 1100 pagi dengan izin-Nya akan berlakunya gerhana matahari separa

Sama-sama kita perbanyakkan doa, istighfar dan menginsafi kebesaran Allah SWT. 

Dianjurkan juga untuk kita menunaikan Solat Sunat Gerhana (Solat Sunat Kusuuf).

Di Sri Gombak pagi ni hujan. Cuaca mendung tapi Ummi harap dapat lihat gerhananya nanti, seperti beberapa tahun lepas. Masa tu masjid kariah kami adakan Solat Sunat Gerhana dengan dipimpin mantan Menteri Agama, Datuk Dr. Haji Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Tahun ni tak pasti pula, Ummi tak dapat info. 

6 comments:

  1. Tq bagitahu cara solat gerhana. Kalau tiada aral saya akan buat. Insya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum wr wb
      bismillahirrahamaninrahim..
      saya sangat gembira kerana dapat menulis
      dan kongsi dengan rakan melalui tempat ini,
      Sebelum ini, saya seorang ahli perniagaan dalam sektor hartanah isi rumah
      dan mencapai kejayaan yang luar biasa, saya sudah mempunyai kereta, rumah dan kemudahan lain,
      tapi namanya ujian, saya sangat percaya pada semua orang,
      sehingga satu hari saya ditipu oleh kawan saya sendiri dan membawa semua yang saya ada,
      akhirnya saya berhutang kepada pelanggan saya sejumlah RM140,000 dan di bank sejumlah RM178,000
      Saya sudah stress dan hampir membunuh diri. 3 anak saya masih bersekolah menengah rendah/menengah dan juga pelajar, tetapi suami saya pergi ke mana-mana dan meninggalkan saya dan anak-anaknya di tengah-tengah bil hutang yang bertimbun,
      demi untuk makan setiap hari saya terpaksa menjual nasi bungkus dan kuih muih,
      Di tengah-tengah crush ekonomi seperti ini saya bertemu seorang kawan
      dan memberitahunya, alhamdulillah dia memberi nasihat kepada saya.
      dia pernah cakap dia pun macam aku lepas masuk Program Pengeluaran Wang Ajaib Halal hidupnya kembali berjaya,
      Pada mulanya saya ragu dan tidak percaya tetapi selama satu hari saya berfikir
      dan lihat hasilnya serta-merta, `
      Saya akhirnya turut serta, dengan segala arahan Kyai Rahmat Sanjaya saya ikut dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
      alhamdulillah demi allh,
      akhirnya RM600,000 yang saya minta benar-benar di tangan saya,
      semua hutang saya lunasi dan selebihnya adalah untuk modal perniagaan,
      kini saya kembali berjaya terima kasih Kyai Rahmat Sanjaya Saya tidak akan melupakan jasa tuan.
      kalau kawan-kawan berminat, serius dan percaya, insyaAllah.
      Saya telah membuktikannya kerana Allah, sila hubungi WhatsApp nombor +6282240168483 layari laman website di http://wangajaibhalal.xtgem.com































      Delete
  2. Antara amalan sunat lain yang boleh dilakukan sempena gerhana --> Baca di sini

    ReplyDelete
  3. ooh, wak x tau lak ada gerhana mentari smlm., huhu

    ReplyDelete
  4. Terima kasih info, kat sini mendong terus.. pagi tadi hujan sampai tgh hari.. ~

    ReplyDelete
  5. Eh ada ye..masa ni macam x perasan plak

    ReplyDelete