Wednesday 20 March 2024

Al Fatihah ~ Bro Bakhtiar AO

9 Ramadhan 1445H | 19.3.2024 

Sekali lagi disapa khabar duka...

Ummi kenal Sdr Bakhtiar secara peribadi walaupun tak rapat. Sosok yang satu ni sangat menonjol baik peribadinya, gentleman, lembut tutur kata dan suka senyum. Banyak persamaan dengan arwah Abe. Agaknya asbab akhlaq baik begini pengakhiran mereka sangat mudah. Arwah Bakhtiar dikhabarkan admitted di CCU Sabtu lepas akibat serangan jantung, dan lewat petang semalam sampai berita arwah pergi selamanya. Sekejap saja sakitnya. 

Sungguh benar ajal itu tak terlewat atau tercepat walau sesaat seperti yang tersebut di dalam Al Quran. Baru sebulan lepas kami berjumpa di program Brisk walk ALMA. Gambar ni pun diambil masa event bulan lepas. Setelah berpuluh tahun tak berjumpa, Allah bagi jumpa arwah. Sayangnya, untuk kali terakhir :( 
Allah lebih menyayanginya. 

Takziah buat isteri dan anakanda arwah. Salam takziah juga buat SK yang baru kehilangan ibu tersayang beberapa hari lepas. Semoga diberi kesabaran dan kekuatan dlm menghadapi ujian ini..

Didoakan agar arwah dan semua ahli keluarga kita, sanak saudara, sahabat handai dan rakan taulan serta seluruh kaum Muslimin & Muslimat yang telah mendahului kita ditempatkan di kalangan para solihin aamin 🤲

6 comments:

  1. Moga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan yang beriman.

    ReplyDelete
  2. Innalillahiwainnailahirajiun. Al-Fatihah untuk arwah.

    ReplyDelete
  3. Sesungguhnya tiada yg hidup kekal di dunia yg fana ini. Sy selalu berdebar bila mendengar berita kematian yg tiba². Terima kasih atas ingatan PH ya.

    ReplyDelete
  4. Innalillahiwainnailaihirojiun...semoga rohnya tenang di sana dan dicucuri rahmat

    ReplyDelete