Monday 28 September 2020

Suri Restaurant & Catering, Danau Kota


Sabtu lepas kami berdua bersama Abang dan Adik singgah makan tengahari di Suri Restaurant & Catering. Abang baru selesai bengkel bersama Cikgu Bob di Batu Muda kemudian perlu ke tuition di Jalan Gombak. 

Nasi bamboo tiada, ganti dengan nasi putih. 

Ingatkan restoran nasi campur tapi tidak sebenarnya. Restoran ni menyediakan menu secara set. Antaranya set nasi putih + asam pedas, nasi putih + daging masak lemak dsbnya. Ada juga set nasi lemak, ayam percik... Untuk menu ala-carte order start pukul 1 tengahari.

 

Ini pilihan kami... 


Set daging masak lemak tu pilihan Ummi. Walid pilih ayam percik manakala Abang makan nasi lemak sotong. Set nasi putih tu dihidangkan bersama ulam, sambal belacan dan telur masin. Harga dari RM10- 12 untuk set nasi putih ni bergantung kepada lauk yang dipilih.

Daging masak lemak ni sedap sangat. Lemak, pekat, memikat haha... Semangkuk tu boleh share dengan Walid & Abang juga, rasa sorang sikit. Besar jugalah portion-nya. 

Untuk semua ni bersama 4 gelas air dan sepinggan nasi tambah harganya RM34. Alhamdulillah bagi Ummi berbaloi sebab sedap, selesa dan service pun pantas. 


5 comments:

  1. Makanan set ini cepat sebab lauk sudah ditentukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bwtul. Elok juga sbb sekarang ni pun tak berani nak berlama-lama atau bersesak-sesak di tempat awam

      Delete
  2. Harga berpatutan juga dengan portion macam tu. Sedapnya daging masak lemak tu.

    ReplyDelete