Monday 21 September 2020

Sambutan Kemerdekaan ke-63

Alhamdulillah ada rezeki anak-anak menang lagi dalam pertandingan anjuran sekolah. Sempena sambutan hari kemerdekaan ke-63 pihak sekolah telah mengadakan pelbagai pertandingan; deklamasi sajak, menulis esei, mewarna, kuiz dsbnya. Ada yang dibuat di dalam kelas, ada juga secara maya.


Yang paling menarik ialah acara Snap & Win bertemakan hari kebangsaan. Angah beria-ria nak join contest ni tapi Ummi tak ada idea nak buat macamana. Nak cari baju bertemakan merdeka dsbnya bukan mudah bagi orang tak berapa kreatif macam Ummi ni. Pemenang ditentukan melalui bilangan 'like' di FB. Adoi, lagilah takde harapan sebab Ummi ni jarang bersosial di FB 😅 Yang menang pun kemain bergaya dia, from top to toe bergaya dengan baju warna2 bendera Malaysia.  

Abang cuba nasib dalam acara deklamasi sajak. Ummi tolong rekod video dan submit pada cikgu. Tak masuk top 6 pun huhu... Tapi pemenangnya, Adam H memang superb videonya. Editing 5🌟. Intro ada laungan merdeka dari Tunku Abdul Rahman. Kata ibunya, depa ke Tugu Negara, Muzium Negara dan Taman Botani utk shooting. Worth the effort. Congrats Adam & family. 

Walaubagaimanapun anak-anak Ummi tak pulang tangan kosong. Kali ni ketiga-tiga orang dapat hadiah. Alhamdulillah lega Ummi sebab masa Sambutan Awal Muharam 
tempohari, Angah tak menang apa-apa. Bukan apa, risau dia terasa hati :(

Angah dapat tempat ke-5 kuiz online (darjah 3). Itupun mula tu murid lain yang turun. Almaklumlah ada 4-5 orang Naufal darjah 3 tu haha... 

Tabung manggis tu cute 😍

Abang dapat tempat ke-2 esei English. Johannya Aqil AI. Ummi suka hadiah Abang dapat ni. Boleh guna sampai besar Thesaurus ni. Ummi pun boleh tumpang 🤗

Mek ni menang tempat pertama kuiz online utk darjah 1. Tahniah Kakak. 

Hadiah dia termasuk baju sukan yang dipakai tu. Design baru ni baru seminggu dua mula dijual di koperasi. Jimat duit Ummi, Kakak dapat free je haha.. 

Paling best, setiap pemenang dapat sijil.
 
Tahniah anak-anak 💐💐💐

Sejak pandemic Covid-19 ni tak banyak aktiviti yang dapat dibuat di sekolah. Jadi, bila ada peluang sebegini memang Ummi galakkan anak-anak join. Dapat exposure, dapat pengalaman dan kalau ada rezeki, dapat hadiah :) 

6 comments: