Wednesday, 15 February 2023

Koktail Buah by Adik

Setiap bulan Pasti Adik akan edarkan borang untuk tempahan Majalah Aulad. Majalah ni berkonsepkan Islamik, sangat sesuai untuk anak-anak pra-sekolah. Ada pelbagai aktiviti dalam majalah ni termasuk segmen 'Adik Kreatif'. Kadang-kadang resepi, kadang-kadang craft... 


Untuk keluaran terbaru ni ada resepi, Koktail Buah. Berialah Adik nak mencuba sebab mudah sangat. 

Siapkan list untuk Walid beli bahan-bahan... 

Caranya;
~ potong dadu kecil buah naga dan mangga (buah² lain pun boleh)
~ keluarkan Sumi jelly manis Sumi jelly manis 🎶🎶🎶 dari plastiknya dan masukkan ke dalam mangkuk
~ masukkan sumi dan buah²an tadi ke dalam mangkuk koktail
~ masukkan 1 tin susu cair + 1/2 tin susu pekat @ secukupnya. Ummi prefer kurang manis. Gaul sebati. Boleh tambah 1 tin air sejuk (air peti ais/ air Coway) untuk lebih kuah. Sukat guna tin susu cair tadi. 
~ masukkan ais dan koktail sedia dinikmati

Dah siap tu bagi Kakak dan Lili rasa...

Sedaplah Acik, nak bungkus boleh?
Dak Lili ni kan, keletah betul 😂

Tapi memang betul, sedap! Pandai anak Ummi buat koktail :D 

6 comments:

  1. Teringin pulak nk pekena air mcm ni...
    mesti sedap ni....

    ReplyDelete
  2. wahh pandainya adikkk.. sedap tu!

    ReplyDelete
  3. 🎼Sumi jelly manis...
    Rasa segar..agar-agar buah🎵🎵
    Lagu yg masih lekat dalam kepala🤭
    Tapi koktail buah by adik nampak sangat menggoda

    ReplyDelete
  4. menu fav ni...kalo mkn2 suka buat juga..mudha

    ReplyDelete
  5. Sedapnya koktail...lama x layan...sebab jarang buat kat rumah...takde budak2..sesekali je diornag balik

    ReplyDelete