Wednesday 15 February 2023

Koktail Buah by Adik

Setiap bulan Pasti Adik akan edarkan borang untuk tempahan Majalah Aulad. Majalah ni berkonsepkan Islamik, sangat sesuai untuk anak-anak pra-sekolah. Ada pelbagai aktiviti dalam majalah ni termasuk segmen 'Adik Kreatif'. Kadang-kadang resepi, kadang-kadang craft... 


Untuk keluaran terbaru ni ada resepi, Koktail Buah. Berialah Adik nak mencuba sebab mudah sangat. 

Siapkan list untuk Walid beli bahan-bahan... 

Caranya;
~ potong dadu kecil buah naga dan mangga (buah² lain pun boleh)
~ keluarkan Sumi jelly manis Sumi jelly manis ๐ŸŽถ๐ŸŽถ๐ŸŽถ dari plastiknya dan masukkan ke dalam mangkuk
~ masukkan sumi dan buah²an tadi ke dalam mangkuk koktail
~ masukkan 1 tin susu cair + 1/2 tin susu pekat @ secukupnya. Ummi prefer kurang manis. Gaul sebati. Boleh tambah 1 tin air sejuk (air peti ais/ air Coway) untuk lebih kuah. Sukat guna tin susu cair tadi. 
~ masukkan ais dan koktail sedia dinikmati

Dah siap tu bagi Kakak dan Lili rasa...

Sedaplah Acik, nak bungkus boleh?
Dak Lili ni kan, keletah betul ๐Ÿ˜‚

Tapi memang betul, sedap! Pandai anak Ummi buat koktail :D 

7 comments:

  1. Teringin pulak nk pekena air mcm ni...
    mesti sedap ni....

    ReplyDelete
  2. wahh pandainya adikkk.. sedap tu!

    ReplyDelete
  3. ๐ŸŽผSumi jelly manis...
    Rasa segar..agar-agar buah๐ŸŽต๐ŸŽต
    Lagu yg masih lekat dalam kepala๐Ÿคญ
    Tapi koktail buah by adik nampak sangat menggoda

    ReplyDelete
  4. menu fav ni...kalo mkn2 suka buat juga..mudha

    ReplyDelete
  5. Sedapnya koktail...lama x layan...sebab jarang buat kat rumah...takde budak2..sesekali je diornag balik

    ReplyDelete
  6. *Testimoni pesakit kanser yang menggunakan produk keluaran En Mohd Zuhairi Bin Noordin yang berjaya sembuh.*

    Nama:Muhd Haziq
    Kanser Hodgkin Lymphoma tahap 4

    Nama: Cik Atirah(tunang sakit)
    Kanser Paru-paru tahap 3

    Nama: Anak Pn Rashidah
    Kanser: Leukimia

    Nama:Haji Ahmad Hasnal, 49tahun
    bengkak Prostat

    Nama:Pn Syarifah
    Kanser Paru-paru tahap 3

    Nama:En Muhd Muzamen
    masalah paru2

    Nama:Pn Hidayah (ibu sakit)
    Kanser usus

    Nama:En Sukrizal bin Idris
    Batu Hempedu

    Nama:Che Amat bin Saad Kanser Usus tahap 2

    Nama:Muhd Aidil Izzat, Kanser Burkit Lymphoma,B cell Phenotype tahap 4



    Nama:Pn Uni Hamimi (anak sakit), Kanser Lymphoma tahap 2


    Nama:Pn Faridah (anak sakit), Kanser paru-paru tahap 3

    Nama:Pn Mazli (cucu sakit), Leukimia Acute ALL B CeLL

    Nama:Mohd Hamdan
    Virus kencing tikus

    Nama:Puan mastura kanser ovari ke hati dan paru paru tahap 4 dah sembuh

    Nama:Pn Nor Sabariah kanserPayudara dan Asma

    Nama: Amirah(Pn Zuraini-ibu)
    sakit Asma

    Nama:Pn Hani(anak sakit)
    sakit Asma kronik

    Nama:En Mohd Asri
    kanser usus tahap 2

    Nama:Pn Arbaayah,
    Sirosis hati tahap 3

    Nama:Muhd Luqman, Kanser Gastrointestinal stromal tumor,spindle type,high grade tahap 4

    Nama:Pn Aida (anak sakit)
    Kanser Leukimia Acute Lymphoblastic ALL tahap 3

    Nama:Pn Noraini bt Yusof
    Kanser payudara tahap 3

    Nama:Pn Zalina bin Ismail Kanser payudara agresif

    Nama:Adik Muhd Afif Aksha, Kanser Lymphoma tahap 2

    Nama:Adik Muhd Ilham bin Md Mazri, Kanser Leukimia B cell acute lymphoblastic

    Nama:Mohd Syafwan bin Syafi, Kanser Leukimia chronic lymphocytic tahap 3

    Nama:Pn Zainani Azra
    Kanser payudara positif hormon tahap 3

    Nama:En. Abdul Kadir
    masalah paru-paru tersumbat kronik copd

    Nama:En Sharizal bin Taib, kanser Lymphoma B cell tahap 4

    Nama: Siti Fauzilah bt Hj Abdullah, Kanser hidung tahap 4

    Nama:Norizah bt Mohd Nor, Kanser Payudara jenis hormon tahap 2

    Nama:Anazilah bt Said,
    kanser payudara tahap 2 sembuh

    Nama: Siti Nur Hidayah bt Abdullah, kanser pangkal hidung tahap 4

    Nama: Adilah bt Ghazali, kanser payudara tahap 2

    Nama:Anazilah bt Said, kanser payudara tahap 2


    *Call atau WhatsApp untuk order dan sebarang pertanyaan di nombor berikut :*

    En. Mohd Zuhairi Bin Noordin - 017468 7570

    ReplyDelete