Sunday 30 June 2019

Raya Sana Sini III



Usai exam UKS Kakak kami terus jemput Abang di akademi dan pecut (baca: bergegas) ke Melawati. Pecut sebab dah hampir pukul 1 tengahari, lapaq nasi haha... Mujur juga kendurinya di Melawati je. Kalau di Shah Alam, jenuh lapaq ceq 😜


Ingat lagi Inara? Kenduri aqiqah dialah Sabtu lepas. Majlisnya dibuat di Dewan Pusat Komuniti IKRAM Ampang Jaya. Bestlah dewan ni sebab serba serbi lengkap walaupun di ground floor shoplot je. Ada aircond, bilik air bersih, sinki, karpet, sofa semua complete untuk majlis kecil-kecilan seperti training/seminar mahupun kenduri macam ni. Bila lepak dalam tu rasa tak nak balik. Di tambah pula dengan makanan yang super sedap dan layanan tuan rumah yang tip-top.

Macam-macam makanan yang ada...



Dihidangkan ala-ala hotel gitu 😍

Kopi ais dan Nescafe ais. Boleh tiru idea ni. 

Dah pandai buat free style sekarang 😁

Bila ditanya, kata ibu Inara ini semua rezeki Inara. Ialah... Kami dulu pun masa 'dapat' Abang, kenduri besar juga masa sambut hari lahirnya yang pertama. Kami buat kenduri kesyukuran, siap pasang khemah depan rumah 😊 sampai kena perli dengan ex-boss haha... Yelah, makin kita bersyukur, makin Allah tambah nikmat kan? Niat biar betul dan jangan membazir, insha Allah ada berkat, ada pahala.

Moga Inara membesar sebagai penyejuk mata ibu ayah sentiasa. Aamiin.


Malamnya pula kami ke Cafe Kita, Bukit Tunku memenuhi jemputan rumah terbuka dan majlis sambutan ulang tahun Technoprestige yang ke 10. Alhamdulillah tumpang gembira dan syukur tengok usahawan bumiputera yang berjaya. Moga terus berkembang maju hendaknya aamiin. Boss Ummi dulu pun, bila masuk tahun ke-10 penubuhan syarikat, sakan juga belanja staff. Tahun tu family day kami di Pangkor Laut Resort. Bonus pun minima 1.5 bulan gaji. Rezeki dikongsi bersama :) bila sesebuah organisasi tu boleh survive sampai 10 tahun tu kira hebatlah. Lebih-lebih lagi company sdn bhd macam tempat kerja Ummi dulu. 

Ikutkan rasa kenyang lagi makan kenduri Inara siang tadi. Tapi bila nampak nasi putih dengan daging masak salai laju je Ummi senduk nasi dan lauk haha... 


Laksa johor share-share je 

Seronok lepak kat sini, sejuk je dengan angin sepoi-sepoi bahasa bertiup sekali sekala. Makan pun santai je.


Terima kasih daun keladi tuan MD 🤗

Sebenarnya hari Sabtu tu kami ada lagi jemputan;  House warming Aunty Pei di Puchong dan open house Paksu SA di S. Alam tapi tak dapat nak pergi. Yang 'geramnya' Aunty Pei ni lah. Boleh pulak dia buat house warming time raya ni hihi... She is our Chinese friend actually. Agaknya dia pun nak celebrate the spirit of Syawal with her Muslim friends. One fine day nak kena visit juga Aunty Pei ni sebab dah lama sangat tak jumpa dia.

Semalam, Ahad ada juga one last invitation from Maksu Ida. Open house cum bday party anaknya. Since kami pun belum pernah jumpa baby Muaz, excited juga nak ke majlisnya. Dapat juga jumpa dengan mak ida yang last time kami jumpa masa wedding ida dulu. 

Lemang jagung 😋

Happy 1st birthday Muaz 🎉🎉🎉

Syawal pun dah di penghujung. Terima kasih kepada yang menjemput. Yang tak dapat di penuhi jemputannya tu harap fahamlah ye. Tahun depan jangan lupa jemput lagi  ye 🤗

4 comments:

  1. Celebrate habis hah..hah... Lots of good food and kueh yang sedap-sedap.

    ReplyDelete
  2. Wowww, sedap2nya makanan..tambah menarik dengan dia punya presentation yg meletops tu..wow lagi sekali.
    Alhamdulillah kan, banyak sungguh nikmat rezeki dari Allah, semoga kita jadi hamba yg bersyukur.

    ReplyDelete