Wednesday 11 March 2020

Nasi Padang Parit Semerah, Pontian


Ada satu kedai nasi padang berdekatan dengan Semerah Garden Hotel, Pontian. Jika di tanya kepada staff di bahagian reception kedai makan berhampiran dan sedap, inilah kedai yang dicadangkan. Tapi, disebabkan tiada kenderaan (Walid drive ke tempat kerja), hanya hari terakhir kami berpeluang menjamu selera di kedai ni. Nama kedainya Nasi Padang Parit Semerah. Dibuka untuk makan tengahari.


Kedai kampung tepi jalan je tapi Ummi tengok pelanggannya pelbagai; ada beruniform pejabat, ada pekerja TNB, ada driver lori dsbnya. Ada yang datang hanya untuk tapau makanan tapi lebih ramai yang makan di situ. Kata orang, kalau sesebuah kedai tu jadi tumpuan warga tempatan, maknanya sedaplah masakan di situ kan?

Bersih kedainya 👍


Masa sampai tu ramai orang tengah menjamu selera. Alhamdulillah dapat juga meja kosong walaupun tak cukup kerusi. Takpe, janji ada meja. Duduk dulu sementara Walid dapatkan kerusi dari meja-meja lain.

Kecur Ummi tengok segala lauk-pauk ni.




Yang paling memikat selera pastilah sambal ijo ni 😍

Alhamdulillah semuanya sedap. Cuma ayam kampung Angah ambil tu liat. Kalau empuk isinya lagi umph. Baru je diangkat dari kuali tu.





Semua ni termasuk air hanya 30 ringgit lebih je. Alhamdulillah puas hati makan. 

Istimewanya jika kita makan di gerai/warung di kawasan kampung ni selalunya peniaga tak berkira. Lauk ke nasi ke depa senduk je berlebih-lebih. Akibatnya, kenyang sungguh kami hari tu. Sampai di KL petang tu pun masih rasa lagi kenyangnya. Alhamdulillah. 

Nasi Padang Parit Semerah
Lorong Hjh Kamsiah
Parit Semerah 
82000 Pontian 
Johor Darul Takzim

5 comments:

  1. biasa tgk menu nasi padang ni kt restoran je...ni kt tepi jln nmpk sodap gk tu

    ReplyDelete
  2. Adeeehhh.... saya cukup berselera dengan hidangan Padang! Sedap-sedap masakannya!

    ReplyDelete
  3. Do this hack to drop 2 lbs of fat in 8 hours

    Well over 160k men and women are losing weight with a easy and secret "liquid hack" to drop 1-2lbs each night while they sleep.

    It's painless and it works with anybody.

    Here's how to do it yourself:

    1) Go grab a drinking glass and fill it up with water half glass

    2) Then follow this crazy HACK

    so you'll become 1-2lbs thinner as soon as tomorrow!

    ReplyDelete