Wednesday, 17 January 2018

Bintang


Kelmarin.
Kakak: Umi, Cikgu cakap siapa jawab betul Cikgu nak bagi bintang
Umi: wow bestnya! Kakak dapat tak?
Kakak: dapat! 
Umi: mana bintangnya? Umi nak tengok 

(Umi memang suka provoke anak2 dgn soalan2 yang menguji fikiran dan mencetuskan imaginasi hehe...bagi sel-sel otak berhubung 😉)

Kakak: belum dapat, Cikgu tak bawak. Ada kat rumah... Nanti Cikgu bagilah. 

Semalam.
Kakak: Umi, kakak dapat bintang hari ni. Empat! (Sambil tunjuk 4 jari)
Umi: wah good lah kakak. Mana bintang nya Umi nak tengok?
Kakak: dah simpan
Umi: simpan kat mana?
Kakak: Cikgu suruh simpan dalam HATI

Auw...epic sangat punchline Cikgu 😍

Eh kat tudung pun ada bintang lah :D 

10 comments:

  1. wah pandai cikgu kakak bagi punchline ye hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang sekarang, punch line hebat-hebat :D

      Delete
  2. pandai kakak buat punch line.. hahahah

    ReplyDelete
  3. Hihi.... teringat zaman sekolah asal habis buat keje je cikgu mesti lukis bintang kat buku latihankan.... lagi banyak bintang semakin bangga le hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maunya tak kak...Seronok sangat bila Cikgu lukis bintang kat buku haha...siap compare dgn kawan2 siapa dapat bintang paling banyak kihkih...

      Delete
  4. Replies
    1. Aunty nak bintang? Nanti kakak kasi satu haha...

      Delete