Friday, 6 October 2017

Resepi ~ Laksa Lemak Nyonya


Siapalah yang tak telioq kan bila tengok gambaq laksa lemak nyonya ni. 
.
Credit :Mingguan Wanita & Puan Tahrunnisah Jali.
Umi pun tak tunggu lama bila nampak resepi ni kat Mingguan Wanita terus pergi kedai beli laksa, daun kesum dan tauhu pok. Bahan2 lain semua dah ada. Bunga kantan pemberian jiran pun dah lama bertapa dalam peti ais tu. Resepi ni sumbangan Pn Tahrunnisah Jali. Jazakallah ye puan. Barakallahu fik. Umi share untuk rujukan ye. 

Senang je nak buat laksa ni. Yang pasti memang sedap ๐Ÿ˜Š bahan-bahan mudah dapat. 



Ini hasil airtangan Umi ๐Ÿ˜Š


Walaupun gambarnya tak secantik gambaq Pn Tahrunnisah tapi rasanya setanding kot ๐Ÿ˜

Tengoklah Adik pun beria makan. Tak pedas pun laksa ni. 


Again, tqvm Pn Tahrunnisah. Jangan lupa ke FB Pn Tahrunnisah Jali ni ye untuk full recipe. Selamat mencuba. 

5 comments:

  1. menarik tu tak pernah cuba buat lagi dan memang saya jarang buat laksa

    ReplyDelete
  2. Terliur liur memalam hakak tgk laksa awak ni PH. Terbayang bayang kat tekak rasa masam lemak ni ha...
    Mcm mcm jugak bahannya yeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala Kak laksa memang bamyak bahan tapi bahan simple2 je. Main campak2 je dah siap :)

      Delete
  3. feveret aida ni, PH.
    tapi tak pernah ler buat sendiri :) ha ha ha...

    ReplyDelete