Monday 9 June 2014

Warna Warni Hujung Minggu




Sepupu hubby yang nak tumpang bermalam sampai kira2 jam 1.30 pagi. Saya terjaga tapi tak daya nak bangun menyambut mereka. Sejak Maghrib saya dah rasa x sedap badan. Kepala berdenyut2 esp di dahi & mata. Tekak pun rasa perit semacam je. 

Pagi tu saya hanya buatkan air. Hubby beli nasi lemak & roti canai utk sarapan. Saya tahan je sakit, maklumlah ada tetamu. Pukul 10 mereka bertolak pulang. Katanya nak ke Jalan TAR dulu sblm pecut ke Penang. He he

Saya call anak buah saya, yg juga nak datang berziarah smbl bawa mak dia (kakak saya), mujur juga dia nak datang petang. Kalau tidak saya bawak lunch di kedai la jawabnya. Naik atas saya tido dan hanya bangun sekitar jam 2. Solat & makan painkiller. Tido semula. Bangun pukul 4 mandi dan telan lagi sebijik painkiller. Then saya gagahkan diri goreng bihun dan keropok utk Kak sekeluarga. Apa rasanya pun saya tak pasti sbb mulut saya payau - telan apa pun pahit. Tapi nampak berselera je semua makan. Oklah tu. Hikhik

Lepas diorg balik saya jamah sikit nasi bungkus yg hubby beli utk alas perut. Masa ni dah start rasa loya pulak. Kat leher pun ada benjol2 kecik macam telur cicak tu. Nak toleh kiri kanan pun siksa. Lepas isyak terus saya tido. Satu badan dah sakit time ni.

Esok pagi rasa segar sikit cuma selera makan belum ada. Ikutkan hati nak lepak je di rumah tapi ada 2 kenduri yg kami tak boleh nak lepas - satu majlis sambut menantu anak buah saya, Yanti & satu lagi pun majlis resepsi jemputan kawan suami, yg sambut menantu tunggal. Kalau x pegi, tak merasalah kenduri En AJ.

Saya 'heret' sekali anak2 buah saya Anas & Ayu ke kenduri Yanti. Penuh jugaklah meja yang dikhususkan utk keluarga pengantin perempuan. Dapat juga saya jumpa cucu2 saya, anak2 Ayu. Berderet2 5 orang cucu Maktok :) Tak lama lagi bertambah lagi bila Yanti plak bersalin. Mujur jugak dia x mabuk, kalau tak camnelah nak kenduri kan. (p/s: I'm still 3-series ohkay)


Around 2 kami bergerak ke Melawati pula. Kenduri diadakan di Laman Pengantin Melawati. First time dengar & first time sampai tempat ni. It is a very nice place and the ambiance during the majlis was cool and relax. Majlis nampak grand even thou tempat tu open air. Kami hanya ambik nasi sepinggan kongsi 4 beranak. Balqis makan kuih talam :)



The Siblings Band dibawa khas dari Bukit Katil Melaka
Hubby kita femes diorg ni 

There goes our weekend. Jumpa GP tadi dia kata kena infection kot sbb tu kalenjar sekitar leher tu bengkak. Dia bagi antibiotic dan ubat sakit tekak. Singgah pasar malam saya beli 'ubat sakit tekak original' - rambutan! Regukan pulak dgn laici. Hahaha.





No comments:

Post a Comment