Tuesday 3 April 2012

Pecal Istimewa


Minggu lepas saya janji nak buat special entry untuk kuah pecal yang saya dapat dari kenduri jiran saya tu. Last wiken saya pun hidangkan la hidangan lazat lagi berkhasiat nie.. "Memang tebaek!" kata B.

Subhanallah, dah lama saya tak menikmati pecal yang sebegini sedap. Mak bukan berangan nak, sebab kuah pecal tu memang sedap. My contribution cuma rebus kangkung & kacang panjang, then goreng tempe and potong sengkuang je. Jadi nyatalah kesedapan tu terletak pada kuah pecal tersebut.

Yang bestnya Abang pun berebut nak kuah pecal ni. Tapi dia tak nak makan dengan nasi, nak makan dengan mee. Sib baek ada makaroni goreng untuk breakfast tadi masih ada, apalagi sungguh bersemangat Abang makan. 

Apalah yang lebih menggembirakan seorang ibu/isteri selain melihat suami dan anak-anaknya menikmati makanan yang disediakan dengan begitu berselera sekali...:)

No comments:

Post a Comment