Thursday 12 April 2012

Cerita Cencaru Bakar

Semalam tengok Cik A post dalam FB dia, Ikan Cencaru Bakar. Tup2 teringin pulak nak masak menu ni sementelah kat rumah ada ikan cencaru. Takkan nak minta resipi plak kan, simple je menu nie.. Nantikan nampak sangat saya ni 'pandai' masak memasak...:)

Tapi biasalah, kalau dah rajin sangat tu, saya google gak. Almaklum lah, sekarang zaman maklumat di hujung jari. Kemudahan dah ada, gunakan je la kan. 

Saya jumpa la satu resepi kat periukbelangazarin so saya pun try lah. Cuma saya tambah bawang besar dan tomato dalam sambal tu selain dari bahan-bahan yang zarin guna.

Inilah hasilnya kreativiti saya. Actually still rasa jeles ngan Cik A sebab ulam-ulaman dia lagi banyak, macam-macam daun ada.. tapi redha je lah, ini je yang ada dalam peti ais saya. Saya gandingkan dengan cabai kicap.

Jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment