Thursday 17 November 2011

Makan2 @ Saba Restaurant


Alhamdulillah, syukur nikmat. Last week ada vendor sudi belanja makan nasi arab kat Saba. Sebelum nie asyik dengar ke orang cerite pasal Saba nie, finally dapat gak merasa. Actually, MOH and I pernah survey tempat nie utk our next makan port, tp rezeki saya sampai dulu. This restaurant serves Arab food at a reasonable price. Parking space memang banyak, RM1 per entry untuk basement parking. Kalau parking atas, mahal katanya. Ala2 valet parking cam kat hotel tu. Lokasi betul-betul berhadapan dengan LRT Setiawangsa, berjiran dengan Kampung Warisan dan kem tentera.

Tempat nie dekat je ngan ofis saya, so during lunch time tu kitorg beramai-ramai serbu Saba. Orang nak belanja, apalagi.. hehehe. It was packed tapi since kitorg dah hantar skuad peninjau dulu, so memang dapat port yang terbaeklah! Luckily it was 2-storey restaurant, so kira selesa la.

So here goes the menu,


Itu saya snap one page je, banyak lagi menu dia. .. On that day we ordered ikut citarasa masing for the main course. Untuk extra we ordered mix BBQ. Sori, lupa plak nak snap pic. Lapar sangat, food sampai agak lambat. Rasanya sebab memang ramai orang t/hari tu. For me, i ordered a plate of Mandi Lamb (regular RM20). Untuk large plate, harganya RM30. Kalau order yang large tu blh makan 2 orang saya rasa. Kawan-kawan lain ada yang order grilled chicken, hanith chicken, mandi chicken, kebab dll.

Mandi Lamb, each set completed with kuah dalca and sambal pencicah

As mentioned earlier, memang tak larat nak habiskan sepinggan nasi ni esp orang pompuan. Mengah & sengkak. Apapun bagi saya food dia sedap, nasi lembut and lamb tu pun lembut dan sedap. Tapi, memandangkan tekak Melayu, saya rasa kalau ada cili mesti lagi sedap...:) Sambal pencicah yang diberi saya tak pasti ingredient dia tapi yang pasti ada tomato. Standard la kan, mereka biasa guna tomato dalam masakan.

Saya recommend restoran nie kepasa sesiapa yang berminat. Saya pun insha Allah akan ke sana lagi bersama insan-insan tersayang. Cuma yang pasti, bukan dalam masa terdekat sebab masih terasa 'muak' dengan nasinya. Lama-lama sekali pekena baru 'chara'. Jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment