Tuesday 18 February 2020

Restoran Abe J, Kuala Rompin


Sambung cerita bercuti di Kuala Rompin :)


Amacam, nampak sedap tak siakap stim limau ni? 

Inilah salah satu menu wajib cuba jika anda ke Restoran Abe J, Kuala Rompin. Restoran ni memang terkenal di sini. Bila kami minta recommendation, ramai juga warga tempatan yang suggest restoran ni. 

Inilah kedainya, Restoran Abe J Medan Selera Ikan Bakar.



Kami ke sini sebelum Maghrib jadi suasana kedai masih lengang. Sengaja kami dinner awal sebab malamnya nak berehat di resort sambil menonton fire show. Kedai dibuka pada jam 5 ptg hingga 2 pg katanya.


Mula-mula pilih ikan dulu... Udang dan sotong pun ada tapi sayangnya udang galah takde stok.


Murahkan?

Menu pilihan kami... 


Siakap stim limau ni Ummi bagi 5 bintang. Pertama kali Ummi makan siakap stim limau terus Ummi jatuh chenta haha...
Jika yang kat atas tu versi Restoran Abe J, yang bawah ni versi Ummi. Punyalah teringat-ingat sampai usaha juga masak sendiri. Versi Ummi ni jauh panggang dari apilah kalau nak dibandingkan dengan air tangan Abe J, tapi rasanya sedap juga 😜


Restoran Abe J ni letaknya berhampiran masjid daerah, menghala ke Tg Gemok. Kalau dah nampak masjid tu, terus ke depan sikit. Kedai di sebelah kiri jalan, di Taman Sepakat kalau tak silap namanya. Kalau kita Waze, kemungkinan dibawa ke tempat lama, berhampiran pekan. Sekarang mereka telah berpindah ke tempat baru.

Ada juga gerai sate di sini. Jadi, kami tidak melepaskan peluang untuk cuba sate orang Pahang pula.

Sedap satenya. 

Selesa dan luas kedai ni. Yang paling menarik perhatian Ummi ialah alas meja disini. Mereka menggunakan kain batik sebagai alas. Diatasnya dibalut dengan plastic lutsinar. Cantik dan punya nilai estestika yang tinggi.



Makanan yang disediakan pun sedap. Patutlah ramai yang recommend. Harga makanan pun tidaklah mahal. Kami hanya menghabiskan tak sampai RM40 untuk hidangan makan malam yang enak ni. Alhamdulillah.

4 comments: