Saturday 1 December 2018

Convo Pasti 2018 ~ It's Her Day 💝💝💝



Hari Anugerah Kecemerlangan Pasti Kawasan Gombak 2018 atau senang Umi sebut Konvo Pasti telah berlangsung pada 20 November lepas, bersempena hari Maulidur Rasul. W/pun Kakak belum convo lagi tapi dia dapat naik pentas juga alhamdulillah. 






Exam akhir tahun hari tu kan dia dapat no 2. Dapatlah juga trofi. Selain tu Kakak juga berjaya meraih anugerah Tahfiz Terbaik 5 Tahun di Pastinya. Tahniah Kakak! 


Ingat lagi tak hari tu Kakak pergi ujian setara kawasan (daerah) Gombak? Alhamdulillah she emerged as the overall top scorer for kawasan Gombak; which comprised of 28 Pasti. Memang tak sangka but alhamdulillah rezeki Kakak.

Kelam kabut Cg Sue minta biodata dan gambar Kakak sabtu malam tu. Katanya Kakak dapat anugerah. Umi ingat hadiah biasa-biasa je. Nak tanya lebih-lebih segan pula dengan cikgu. Cuma Umi berharap je dalam hati agar Kakak dapat 'hadiah besar'. Based on experience Umi attend convo Pasti, biasanya penerima anugerah khas ada biodata & gambar yang dipancarkan di skrin. Memang berbungalah hati Umi cuma tak berani nak harap lebih-lebih sebab tu dengan Walid pun Umi diamkan je. Naluri seorang ibukan...

Bila Walid nampak Kakak di khemah VIP kelam kabut dia call Umi dalam dewan suruh standby ambik gambar Kakak :D  Umi pun time tu baru berani senyum haha... Sebab dalam program book memang ruangan untuk penerima anugerah khas sengaja dikosongkan, untuk bagi kejutan kepada hadirin. Umi pulak time serahkan Kakak kepada Cikgu memang terlupa langsung nak tanya bab ni. Yang Umi confirm Kakak dapat 2 hadiah di atas tu, sebab nama Kakak ada dalam senarai penerima. 

Surprise! 

Dapat trofi, sijil dan wang tunai alhamdulillah.

Kiranya hari tu memang 'hari' Kakak. Umi Walid pun syukur sangat Kakak dapat kejayaan yang besar. Alhamdulillah. 

Of course, our greatest appreciation goes to her teachers esp Cg Sue yang banyak didik dan bimbing dia. Juga pada semua yang mendoakan Kakak. Thanks a lot. Moga yang menanti di hadapan Kakak lebih baik untuk dia. 


Rupanya dengan anugerah ni Kakak 'terbang' lebih jauh. Belum habis lagi cerita Kakak ni. Tunggu :p 


No comments:

Post a Comment