Monday 26 January 2015

Super Crispy Fried Chicken


Assalamualaikum
 Sekejap tenggelam sekejap timbul puan blog ni :) sibuk menguruskan battalion tentera kecik saya :)

Hari ni saya nak share resepi best yg saya cuba semalam. Sumber resepi saya copy dari akhbar the star, ahad lepas. 

 Saya tambah sedikit maggi cukup rasa dlm bahan perapan.

Untuk coating, saya guna 4 sudu makan tepung gandum, 2 sudu makan tepung beras dan 1 sudu teh baking powder. Sebabnya saya takde stok all-purpose flour. 

Keadah menggoreng spt di bawah;


Notes for self: goreng dulu till golden brown. Toskan and check bahagian dlm dah masak belum. Jika belum goreng semula dgn mengenepikan (selak) sedikit bahagian yg crispy tu. 

Hasilnya tadaa.....


Yang bestnya dah tinggal seketul Bang-aji tanya "Ayamas ke Umi?"
Hello! 
Homemade la B :)

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment