Tuesday 6 January 2015

Resepi Minggu Ini (01/2015)


Assalamualaikum...
Tetiba blank sekejap, tak reti nak letak tajuk utk entry kali ni. Petang2 gini dgn hujan pulak di luar tu... rasa nak sambung tidur je :)

Seperti biasa, ini adalah entry tribute utk bloggers yg saya 'pinjam' resepi mereka di alam maya. Terima kasih daun keladi semua! 


Kerabu ulam raja ni resepi diela craft. First time saya cuba dan menjadi. Aroma ikan bilis goreng tanpa minyak sgt menggoda.


Ini pula daging masak lemak cili padi. Resepi dari cikpuan dorina delight. Saya rebus dulu daging dlm slow cooker utk lembutkannya. Mula2 tu I was a bit sceptical sbb kena tumis dulu bahan kisarnya. Selalunya saya masak lemak takde tumis2 ni. Tapi bila dah masak tu memang meletops! Tapi next time kena kurangkan chili sikit. Abang asyik komplen pedas. Tapi makan asyik bertambah je. Siap hirup kuah lagi. He he... 


Bawal putih masak kicap bijan, olahan k.Azie. Ini kali pertama saya beli ikan bawal putih. Maklumlah mahal katanya. Tapi mungkin rezeki saya hari tu murah. Saya beli ikan bawal ni, siakap size sederhana dan beberapa ekor ikan kerisi harganya cuma rm24. Alhamdulillah dapat juga saya merasa keenakan isi ikan ni. 


Ayam goreng berempah resepi k.amie little kitchen ni memang berhantu! Dalam minggu ni saja dah 3 kali saya buat! Memang umph. Lagi lama perap lagi umph. Cuba tau!


Ini salsa, saya gabungkan resepi phong hong dan  blogger mylittlehabib. Gabungkan tu bukan apa, saya tak cukup bahan! Jangan marah ye puan empunya resepi. 

PH baked the tomatoes in the oven tapi saya
guna non-stick pan je. Malas nak keluarkan oven :)
Sekali lagi terima kasih kpd semua pemilik resepi. Minta halal ye resepi ni... Kepada yg nak mencuba silalah follow link yg saya bagi tu ye.

Last but not least, 


Take care.



No comments:

Post a Comment