Tuesday 1 January 2013

Saya Baca 2012

Sana sini orang bercakap azam tahun baru kan? Saya juga punya azam tersendiri, tapi lebih kepada niat rasanya. Menjelang 2012 yang lalu saya bertekad untuk kembali aktif membaca. Niat saya 1 bulan 1 buku sudah memadai, dengan mengambil kira rutin harian yang tidak pernah berhenti. Urusan rumahtangga, anak-anak yang semakin membesar dan lasak, urusan pejabat yang tak pernah berhenti dll komitmen, menyebabkan saya meletakkan target yang sederhana sahaja. 

Namun, alhamdulillah, pencapaian saya lebih dari diharapkan, bukan setakat 1 bulan 1 buku, malah lebih. I'm very proud of myself! Below are the list of books that I read last year (sekadar catatan untuk kenangan/rujukan):-
  1. 69 Jam di Neraka Zionis
  2. Begini, Sayang!
  3. Anakku Brain Tumor
  4. Catatan Penglipurlara Sang Majistret
  5. Suami Memimpin, Isteri Mengurus
  6. Memoir Tragedi Memali
  7. Perjalanan Mencara Bahasa
  8. Aku Terima Nikahnya
  9. Ainuddin Pejuang  Degil Melayu
  10. Bukan Sekadar Resepi
  11. Mudahkan Jangan Susahkan
  12. Memoir A Samad Ismail di Singapura
  13. Diari Musafir - Jangan Berhenti Berlari
  14. Nota Jutawan Nota Motivasi
  15. Demi Masa
  16. Gerila
  17. Kemilau
  18. Panduan Menulis Novel Teknik Surah Yusuf
Untuk 2013 semestinya saya meletakkan sasaran yang lebih tinggi. Wish me luck!
Selamat Tahun Baru 2013!




No comments:

Post a Comment