Sunday 11 June 2017

Hotel Premium, Meru Raya



Tak lama lagi nak raya kan.
Meh nak buka cerita sikit pasal raya tahun lepas. Bukan pasal kereta rosak di pagi raya, tapi nak share info sikit pasal hotel yang kami singgah bermalam on the way balik ke kl. Sekarang ni kalau balik kampung di musim perayaan, haruslah kami singgah Ipoh dulu. Sesak sungguh highway sekarang. Masa perjalanan boleh jadi double dari waktu biasa. Dengan karenah anak2 lagi, faktor usia lagi memang Umi Walid surrender :(



Kami menginap di Hotel Premium, terletak berhadapan dengan pintu masuk utama Mydin Meru. Itu landmark yang diberi oleh pihak hotel. Booking awal, bukan walked in. Itupun tinggal family room, harga rm168 kalau tak silap. Masa tu tak tau kewujudan Hotel Valya yang lebih baru dan selesa. Hotel Premium ni kira hotel budget lah.




Hotelnya agak lama dan kurang memuaskanlah bagi Umi secara peribadi. Yang paling fail sinki di luar bilik air. Bagi Umi kurang sesuailah especially bagi kita yang ada anak2 kecil ni kan. Bila basuh tangan ke gosok gigi ke air terpercik sana sini. Mungkin design lama kot. Bilik pun agak stuffy. Frame gambar pun senget je Umi nampak :(  lagi satu tangganya tinggi ye. Gigihlah kami anak beranak barang2 naik tangga yang curam tu.

Walau bagaimanapun bersyukurlah sebab dapat tidur dengan selesa malam tu setelah mengharungi perjalanan yang panjang. Bila tengok di tingkap, nampak banyak kereta merangkak-rangkak di highway, syukur sangat kami booked hotel ni untuk berehat. Ada jugak yang walked in, tak pastilah dapat bilik ke tidak.

Alhamdulillah 'ala kulli hal.

1 comment:

  1. Betullah tu PH kalau dah musim perayaan tu mmg sesak jalan raya. Penat weyh duk dlm keta.
    Mmg sangat bijaklah singgah hotel untuk berehat, boleh jugak luruskan kaki kan PH....

    Rugi kalau stay hotel mahal PH...bukan nak duk dlm hotel pun

    ReplyDelete