Saturday 25 November 2023

Facial Time!

Seronok dan kagum Ummi dengan anak² muda sekarang, ramai yang berminat untuk bekerja sendiri. Zaman Ummi dulu keluar U target nak kerja makan gaji sama ada dengan kerajaan atau swasta. Top rating spots masa tu nak jadi PTD atau kerja dengan PETRONAS. Then, masa tu juga kerajaan perkenalkan KPLI dan mencari guru BI. Alhamdulillah kawan-kawan Ummi ramai juga yang berjaya dilantik sebagai guru. 

Zaman sekarang pula ramai yang meniaga sendiri, jadi usahawan... Salah seorangnya Kak Tiqa. Sabtu lepas dia invited Ummi untuk sharing session di Prima, tapi kami ke Melaka. Jadi, hari ni dia datang rumah buat product demo. 

Apalagi, ber-facial la Ummi hari ni...

Berkenan dengan produk Artistry ni tapi itulah masih berbelah bagi sebab Ummi ni bukannya rajin sangat nak commit dengan skincare routine πŸ€­ Lagipun banyak juga komitmen kewangan akhir² ni. Sayang pula nak keluarkan duit untuk "kehendak".

Produk lain. 
Mesti tahu Kak Tiqa ni meniaga apa kan :p

Gegirls pun sibuk nak join... Kak Iqa pun layannnn :D 

Demo punya demo, dari lepas Asar hingga ngam² orang Azan Maghrib baru selesai. 

Tq Tiqa. Flawless la muka Ummi hari ni πŸ˜‚ 




6 comments:

  1. Sekali-sekala memanjakan wajah. Kita ni kalau beli produk, awal² jer rajin sapu 🀭

    ReplyDelete
  2. Sebab utama jadi usahwan kerana faktor masa yang bebas dan bebas kewangan ...itulah rezeki masing-masing namanya

    ReplyDelete
  3. Betul tuh kak, anak zaman skr, memang lebih sukanya kerja mandiri, punya bisnis sendiri walo kecil. Waktu itu pernah ada survey di jakarta, anak gen Z saat ditanya lebih suka kerja di kantor atau usaha sendiri, mereka jawab usaha sendiri. Krn bisa lebih bebas menentukan waktu dan target πŸ€­πŸ˜„. Beda pula dengan saya, yg LBH suka kerja kantoran, jadi terarah dan pasti bergaji hahahah

    ReplyDelete
  4. Syg kan duit lepas-lepaskan .. sekali sekala reward diri dgn skin care tak pe lah :P

    ReplyDelete
  5. Artistry mmg agak mahal harganya

    ReplyDelete