Sunday 19 November 2023

Ke Melaka Kita

Bukan SK je ke Bumi Hang Tuah, kami sekeluarga pun baru balik dari sana. Alhamdulillah ada jemputan kenduri di Klebang.

Usai mengisi perut di Kedai Makan Pak Raub, kami meneruskan perjalanan ke destinasi. Keluar di Exit Simpang Ampat menuju ke Tg Kling. Alhamdulillah cuaca sangat baik dan perjalanan juga lancar, walaupun banyak kenderaan memenuhi highway
Sungai Petai.
Ummi memang jenis yang tak tidur dalam kereta, kecuali terlalu penat. Jadi memang kerja Ummi ambil gambar sepanjang jalan 😆

Alhamdulillah jam 2.00 ptg sampai di tempat penginapan. Sepatutnya check in pukul 3.00 tapi memandangkan kami sampai awal, kami diberikan kunci bilik. Alhamdulillah bolehlah masuk berehat dan solat.

Cantik sangattttt!
Last week Paklong AP datang sini. Nampak macam best, kitorang pun booking la tempat ni.

Lepas afternoon nap, anak³ turun kolam dulu. Dah depan bilik je kan, of course   depa tak mampu bersabar :)

Lepas mandi pool, anak³ turun ke pantai di belakang resort pula. Tapi, pantai ni bukan tempat mandi, sekadar nak main pasir, tengok laut bolehlah.

Pantai ni baru boleh mandi. Sayangnya kami discovered pantai ni by chance jadi anak³ sekadar celup kaki sajalah petang ni. Dah pakai baju tidur pun 🤭

Terjumpa Makam Hang Tuah. Betul² di jalan utama jadi sukar untuk berhentikan kenderaan. Sekadar snapped gambar dari luar sahaja.

Pelabuhan Tg Beruas

Pagi esoknya terus bawa ke pantai dulu. Lepas tu berkubang dalam kolam sampai kecut 😆

Ini kolam depa yang punya 😂
Dapat kawan baru; Jasmin & Zahra. Dua beradik ni dari Kajang. Ayah depa dulu dok Sri Gombak juga. Hahaha sempat pulak interview :D

Hampir pukul 12, kami checked out dan bersiar² di sekitar bandar.

Future CEO 💪

Suka tengok masjid² di Melaka, unik senibinanya. Bentuk bumbung seakan pagoda.

Akhirnya sampailah kami ke tempat tujuan.

Simpan sini landmark untuk ke kampung Atok Rizqy ni. Ada rezeki boleh sampai sini lagi انشاء الله

Alhamdulillah trip kali ni lebih seronok sebab kami tak rancang itinerary. Lebih kepada santai² dan follow the flow gitu. Rasa nak singgah, berhenti je kereta. Makan pun mana² tempat yang selesa, singgah je . Takdelah nak cari yang viral²...

Alhamdulillah.

1. Apa nama resort tu PH, cantiklah.

2. Oh, samalah kita ni ke bumi Hang Tuah. Seronok anak² dapat mandi kolam, dapat cecah air laut. Melaka panas, kannn.

3. Taman Mayfair ke kendurinya?
    Hehe amboi sakan betul mandi.

4. betul kan.. masjid dan surau di melaka unik² je designnya

5. ada pool ada pantai syok la...ni pn parent soh cari tmpt2 nk vacation

6. wah...mcm syok je resort tu takde org...

7. Melaka.. Destinasi yang saya suka. Rasa kat sana byk tmpt nk jln2, food hunting & masih murah

8. Melaka tempat feveret kalau makan ikan bakar. Lawa resort PH tinggal ni.

9. minggu lepas ammi pun ada jemputan kenduri kawin anak kawan di Melaka...tapi awal2 ammi terpaksa cakap sorry sebab ada sepupu pulak kawinkan anak di KL.

10. Patutnya SA nyer famaily day kat Melaka tahaun ni tai Mak Pah patah kaki, x dapat la nak bercuti..postponed la ke tahaauana depan

11. Seronok dapat jalan2 di Melaka.. Cantik resort tu..

12. Melaka memang akan saya visit kembali. Belum puas kemarin 3 malam di sana. Next nya saya pengen eksplor lebih banyak tempat wisata di sana ❤️