Cerita hari Ahad, sehari sebelum Merdeka.
Kali ni kami ke Bumbu Babah di TF Value Mart Batu Caves. Ini kali ketiga kami makan di Bumbu Babah. Dua kali sebelum ni di Melawati Mall. Bagi kami sekeluarga, makanan di sini sangat kena dengan tekak kami dan sedap sekali. Dan ianya sangat mesra poket.
Bumbu Babah di TF Value Mart ni occupies lot depan main entrance, berhadapan dengan TCRS. Prime lot la ni kan... Dulu sini kedai barang² rumah.
Jom la order... Lapar, sebab kami datang lepas Zohor. Tapi memang sengaja simpan perut, nak menikmati makanan yang enak belaka di sini.
Setiap set dapat nasi putih, sayur kobis, pucuk ubi rebus, sambal merah, sambal ijo dan ½ biji telur rebus. Lauk tambahan tu yang kita order ikut pilihan. Ummi pilih lauk gulai urat.
Lupa nama masakan ayam tu... Rasanya rendang kot. Takpun gulai ayam.
Sedap set ni 👍🏻
Sedap paru tu, garing elok dan tak liat.
Sedap yang ni pun... tambahan pula ayam tu baru diangkat dari kuali.
Tak pasti sama ada tahap kepedasan sambalnya dah dikurangkan atau rasanya berbeza ikut outlet, sambal di Bumbu Babah TF Value Mart Batu Caves ni tak terasa pedas sangat. Pedas tapi tak sampai tahap menggagau cari air atau keluar air mata/air hidung macam makan di outlet Melawati Mall beberapa bulan lepas. Apapun conclusion nya, sedap as always for us 👍🏻👍🏻👍🏻
Untuk air, kami ambil air mineral 5 botol . Air yang dijual hanya air mineral botol kecik dan beberapa jenis air tin yang diletak dalam chiller. Takde air bancuh atau air manis. Ais dan cup disediakan.
Jumlah keseluruhan makanan dan minuman kami RM 75.80. Untuk lebih jimat, regi sebagai ahli. Harga ahli lebih murah, jimat dalam RM 1-2 untuk setiap hidangan tu.
Alhamdulillah.
nyum2 sedap tuhh makan lunch dgn famili., hehe
ReplyDeleteUncle pernah rasa bumbu babah, tapi kat MyTown
ReplyDelete