Thursday 26 September 2024

Pekena Cendol & Laksa @ Gerai Cendol Padu Ina, Sungkai

Setelah hampir sejam (ke lebih?) kami di Pusat Konservasi Hidupan Liar Sungkai ni, kami tinggalkan tempat ni untuk ke destinasi seterusnya. 

Masa otw tadi dah perasan ada gerai jual cendol dan laksa. Jadi hajatnya nak singgah makan di sini lepas lawatan ke pusat konservasi tu. Dah mark tempatnya jadi senanglah nak cari nanti. 

Gerai kampung tepi jalan besar memang mudah menarik perhatian. 

Replika cendol comel dan menggoda :D 


Dapat hirup hat dalam mangkuk ni lagi syahduuuu... 

 Sambil² hirup cendol, jom kita pekena laksa pulak...

Laksa Biasa dan Laksa Sarang. Dua² mantap 👍 Ada satu lagi ikut pada senarai menu; Laksa Sarang Mangga. Tak try pulak yang ni. 

Angah nak Mee Kari. Sedap! Berebut² pulak Ummi dengan dia 😁

But, the winner definitely yang bawah ni ...

Mee Kari Sarang.
Telur (sarang) tu sedap betul; garing, rangup besar pulak tu puas makan. First time ni kami order Mee Kari Sarang, kalau Laksa Sarang tu dah pernah makan dah. 

Terbaiklah makan dekat sini. Makanan sangat sedap dan layanan mesra dari owner-nya. Yang meniaga ni sepasang suami isteri, buka gerai depan rumah je. Suaminya ramah dan mesra, nak² kami je yang makan di situ, sempatlah beramah mesra, bertanya arah tujuan kami. Isterinya pula walaupun sibuk menyediakan tempahan pelanggan yang nak tapau, tapi dia tak kalut dan  kekal tenang je. Suka tengok cara kerjanya. Kita yang nak makan ni pun rasa tenang je :D 

Yang ni terlebih tenang 😆

Semoga terus maju gerai Kak Ina ni. 
Lokasi gerai tak jauh dari masjid kampung ni 👇



1 comment: