Wednesday 11 September 2024

Accident @ MRR2 (not us)

Kisah pagi tadi ... 

Keluar hantar anak pagi ni Ummi ikut MRR2. Keluar dari SG takde kereta depan Ummi. Then ada lori besar dari lane tengah masuk depan Ummi. Ummi drive macam biasa, kekalkan jarak selamat dgn lori tu. Tak sampai 2 minit kot, lori tu bagi signal nak masuk ke lane tengah semula. Ummi dah dapat agak, mesti ada halangan di depan. Sebelum tu nampak lampu berkelip² dari jauh, tapi tak nampak objeknya sebab masih gelap, dlm 6.30 pagi time tu. 

Rupanya ada kemalangan, menghalang lorong kiri. Mungkin baru berlaku masa tu; takde kon keselamatan diletakkan, takde polis dan trafik pun belum pile up. Alhamdulillah anak² sampai ke sekolah macam biasa. 

Gambar ni dari group taman, dah siang dah masa ni. Nampak baru lagi Merc ni. Masa Ummi lalu tu nampak ada 2 orang berdiri di luar kereta, mungkin pemandu & penumpang kereta ni. Harapnya semua selamat. 

Masa Ummi patah balik ke rumah, trafik dah mula sesak hala ke tempat kejadian tu. Dalam group kelas Adik pun ada parent maklumkan anaknya masih otw (jam 7.30 pg) sebab trafik sesak luarbiasa. Dengarnya traffic jam sampai ke Bulatan Batu Caves sana dah... 

Semoga dipermudahkan segala urusan semua 🤲

# Clarify siap² dekat topic, not us yg accident takut ada yg salah faham. 


10 comments:

  1. Bagus PH letak siap-siap tu. Takut ada yang baca tajuk tu terkejut....

    ReplyDelete
  2. Allahu... kesiannya. Kereta tu nampak masih baru lagi. Mujur pemandu dan penumpang takde apa-apa. Sentiasa baca doa naik kenderaan bila kita keluar rumah, Insha Allah selamat.

    ReplyDelete
  3. Innalillahiwainnailaihirojiun.. MR2 ni kak ana memang seram nak drive sebab memang sesak sepanjang masa kan, semoga kita semua di dalam perlindungan Allah swt setiap masa, aamiin

    ReplyDelete
  4. Sesak teruk semlm..my PA, biasanya kuar umah 7.10, 7.40 dh smpai opis..semlm 8.50 baru dia smpai opis!

    ReplyDelete
  5. Innalillahiwainnailaihirojiun.. Semoga takde kemalangan jiwa berlaku

    ReplyDelete
  6. adik pun update psl accident ni smlm

    ReplyDelete
  7. Hujan kan...jalan lun licin dan bahaya...kadang kita berhati- hati tapi kesilapan orang lain selalu buat org lain jadi mangsa, jauhkanlah dari diri kita dan keluarga kita...

    ReplyDelete
  8. Bulatan Batu Caves tu laluan husband akk tiap² hari ke Gombak. Situ x ada xcident pun banyak kereta kalau xcident lagi lah jem nya.

    ReplyDelete
  9. Semoga yg terlibat tu baik2 aje

    ReplyDelete