Sunday 23 August 2015

Stew Ayam Resepi Tengku Puan Pahang



Resepi stew ayam yg sangat sedap ni saya ambil dari blog Azie Kitchen. Menurut k.Azie, resepinya disalin dari sebuah rancangan di TV yg memaparkan Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah memasak stew ayam ini. Memang sangat sedap & mudah menyediakannya. 



Untuk memudahkan kerja, saya masak dlm rice cooker. Selain tu daging ayamnya lebih empuk dan sedap. Utk full resepi, please visit HERE. Tqvm k.Azie for sharing. 

Teknik memasak dlm rice cooker ni semakin menjadi kebiasaan saya kebelakangan ni especially bila masak daging@ayam. Saya suka hasilnya bila masak daging/ayam semuanya empuk elok. Time raya hari tu pun 2-3 kali saya buat rendang guna rice cooker je. Pressure cooker takde, rice cooker pun jadilah. Lagipun rice cooker saya ada function buat bubur so kl nak rendang daging tu empuk elok saya turn je button 'porridge' tu. Memang menjadilah. 

Selain teknik memasak yg semakin mudah, nak copy resepi sekarang ni saya buat screenshot je. Tak payah susah2 salin dlm buku. Of course ada setback nya he he. Tapi syok juga bila nak share dlm blog tak payah type semulakan. Senang keja! 

But I wonder juga semakin malas ke mokcik ni? :p

No comments:

Post a Comment