Saturday 15 November 2014

Diari Abang: Convo Pasti Gombak 2014


22 Muharram 1436H / 15 Nov 2014

Semalam Abang ada majlis konvokesyen Pasti. Tahun lepas saya tak dapat menyertai abang sbb masih berpantang. Jadi awal2 lagi sewaktu dia nak exam saya dah bagi motivasi suruh dia buat betul2 exam sbb umi nak tengok abang naik pentas. "Kesian umi x dapat tgk Abang terima hadiah tahun lepas". Itulah ayat psycho yg saya guna :). Terbukti berkesan. Hehe... Alhamdulillah hajat saya tercapai. Tahun ni Abang dapat naik pentas lagi, malah bukan sekali tp 3 kali! Amek ko... hikhik


Mula2 Abang naik pentas utk persembahan nasyid rasmi Pasti. Abang x inform kami pulak dia buat persembahan. Mujur di depan sekali sbb tu kami perasan.


Suka sgt pic ni sbb Abang nampak menyerlah dgn rob merah tu. Ini hadiah utk tempat ke-2 exam hari tu. Alhamdulillah.


Time ni Abang dgn schoolmates dia tgh que utk naik pentas amik sijil tamat sekolah. Dapat juga hadiah beg sandang sorang satu. Masa ni pakai rob biru pulak. Ini 3 sbb kenapa abang naik stage 3x. He he...

Umi dia mmg drama queen, anak konvo tadika pun boleh nanges. Sebak sbb dok pikir jauh lagi perjalanan abang, byk dugaan dan ujian hidup yg akan dia lalui. Hanya doa, sokongan dan dorongan yg Umi boleh bagi utk Abang. Selebihnya Abang kena usaha dan kerja keras utk berjaya.

Moga kejayaan sentiasa mengiringi hidup Abang. Juga utk kawan2 Abang. Masing2 akan membawa haluan masing2. Ada yg ke sekolah kebangsaan, ada yg ke sri al huda, ada yg ke al amin juga SRAI spt Abang. Juga ada yg memilih utk ke sekolah tahfiz. 

No comments:

Post a Comment