Sunday 18 November 2012

Hotel Selesa JB


Selepas pulang dari TAMAN NEGARA TG PIAI kami bersiap-siap untuk check-out dan bertolak ke JB. Sebenarnya tujuan kami turun ke selatan tanahair bukan sekadar untuk bercuti di Tg Piai tetapi juga menghadiri majlis walimah. 

Proses check-out dari Tg Piai Resort amat simple. On the way ke reception desk, we met a pakcik cleaner. Dia tanya bilik no berapa? Then dia minta kunci, senang dia boleh kemas terus katanya. Itu saje.. sampai ke reception desk pun no staff manning the counter.. rasa cam sebak plak sebab takde sesapa nak lambai kami balik...hahahaaha... 

Dari Tg Piai ke JB, kena patah balik ke Pontian then follow signboard ke JB. Lebih kurang jam 1.30 kami sampai di rumah kenduri, terus santap. Lama jugak lepak disitu, lebih kurang 2 jam, maklumlah datang jauh dari KL. 

Then kami check-in di Hotel Selesa, memang selesa hotel ni. Terletak bersebelahan Bangunan AmBank di Jalan Dato' Abdullah Tahir (Jalan Tebrau).


Bilik yang sangat selesa, ada arah kiblat & sejadah yang disediakan. 
 Bilik air juga bersih dan ada bath tub. Memandangkan petang tu hujan lebat, Abang & Adik hanya berendam dalam bath tub aje. Semangat kami turun  ke swimming pool, tapi tak dapat mandi kerana w/pun hujan tak berapa lebat tapi angin agak kencang. Maklumlah tingkat 11, tempat tinggi lebih kuat terasa tiupan anginnya.
 

The Nelayan Cafe - siap ada sijil halal dipamerkan (frame sebelah kanan)


Salah satu juadah breakfast yang must-try is this lontong. Sampai sekarang masih terasa-rasa keenakan lontong yang dimakan bersama rendang ayam. The best lontong must come from Johor rite? 
 

Scenic view at the 11th Floor of the Hotel. Ada 3 pools - adults, kids and toddlers kot sebab the 3rd one takat lutut Abang je...:)  Opal berdiri pun tak 'hapuih' kepala. Maknanya tak tenggelam la...:)

It was a pleasant stay here and we wish to come back again to this hotel. I'm craving for the lontong deh! 


No comments:

Post a Comment