Tuesday 26 June 2012

Piknik @ Lake Garden


Jom serbu! Kata Opal...:)
Sudah lebih seminggu tak update blog nie. Maklumlah, sekarang sibuk uruskan DAPUR dan KEDAI saya. Yang dapur tu tengah nak naik manakala kedai pulak baru nak buka.. wish me luck dear readers...:)

Hujung minggu lepas sempat kami sekeluarga meluangkan masa beriadah di Lake Garden. Saya suka sangat kalau hubby habis exam, boleh enjoy! Kalau tak sebulan sebelum exam, semua kegiatan luar dibekukan...hahahah... saya sempat menyediakan nasi lemak & the geng untuk riadah kali ini. Awal-awal kami bagitau abang, kita nak piknik kat Lake Garden. Suka bebenor bujang 3T++ tu. Hari-hari sebut pasal itu je...:)

So, di pagi minggu yang cuaca masih agak berjerebu tu, seawal jam 7 kami bertolak ke Lake Garden. Sampai di sana masih ada few parking lots kosong, so takde masalah untuk parking. Mula-mula kami lepaskan anak-anak biar puas main dulu. Bawak round keliling dulu sebelum makan. Hampir jam 9 baru kami cari port untuk piknik plak. Dah jumpa port baru B turunkan bekal dan tikar. Suka betul anak-anak, sampaikan bujang 1T++ tu asyik mengusung gelas ke sana sini sambil berpusing-pusing tempat piknik tu. Huhuhu bunyinya sambil menayang-nayangkan gelas tu. Agaknya Opal nak air kot...:)

Cubaan 'lari dari ummi'...:)
Selain kami sekeluarga, ada juga 4-5 keluarga lain yang berpiknik. Seronok makan bawah pokok, dah lama tak buat macam ni...:) 

Mari kita layan gambar ye...

Sambal Bawang Resepi Sifu...:)

Udang goreng kesukaan Bujang #1

Nasi Lomak

Kawan baru Abang - seekor tupai yang sangat sporting. Hala je kamera, terus pandang...:)
'Party Tupperware'....:)
Untuk resepi nasi lemak & the geng, klik SINI. Kalau nak jamu mata dengan bekas-bekas Tupperware tu "pun boleh, pun boleh.." (A R Tompel dalam Anak Bapak)... jemput ke SINI

Ok, selamat semuanya...:)

2 comments:

  1. tu banyak barang tupperware ok la tu..

    ReplyDelete
  2. syukran jazilan sebab hang tolong link kan blog aku kat sini

    ReplyDelete