Monday 23 September 2013

Projek Mengecat Rumah

Banyak betul projek saya akhir-akhir nie...:) Maklumlah lepas ni nak 'cuti panjang', berpantang lebih kurang 2 bulan. Apa-apa pun  kena buat sekarang.. nanti dalam pantang kena berehat kan? 

Sabtu lepas kami cat rumah. Kami la sangat, actually hubby & member dia je pun. Tapi saya pun sibuk bangat, masak untuk diorang & kemas rumah before & after depa mengecat. 

Ini kali ke-3 kami tukar cat rumah sejak menghuni lebih 7 tahun lepas. 1st time warna hijau kuning, kami touch-up je color lama yang digunakan oleh tuan rumah sebelum nie. Then dalam 2 tahun lepas kami tukar cat, tapi minta kontraktor buat. Color olive green. This time kami buat feature wall warna hijau lumut then the rest warna witch hazel (aka kuning). Bila dah cat, rupanya warna hijau lumut tu lebih kurang je dgn olive green tu... i think they just play with the names kot, sebab previous one kitorg guna cat Colourland, this time KCC.

Sebelum sesi mengecat

Hero-hero saya pun sibuk sama nak mengecat...

Ini part saya - mengemas apa yang patut... 

 Rak tv tu kami buang sebab dah patah kaki. Letak kat luar pagar, tak sampai sejam dah ada orang angkut.. rezeki depa hari tu...:) 

Gigih betul depa mengecat...


For lunch, kami makan kat porch je.. hampar tikar makan anak beranak sebab kat hall masih lagi belum siap cat. 

Menu saya hari tu nasi ayam. Sekali lagi, resepi saya pinjam dari  dapur Kak Azie. Memang sedap dan mudah seperti yang dikatakan. 



Menjelang pukul 3, baru kerja mengecat selesai. Tengoklah Abang tu, terlena atas sofa.. penat main, bukan penat bekerja pun...hehe.. 

The new look? Belum snap gambar.. tunggu yew...

No comments:

Post a Comment