Wednesday 4 September 2013

Menu Raya 2013

Entry ini lebih kepada tribute kepada beberapa blogger yang telah 'menolong' saya menyediakan hidangan untuk tetamu-tetamu yang beraya di rumah kami sepanjang Syawal ini.

Kuah Lodeh from Azie Kitchen
Mula-mula resepi ni saya cuba sebab teringin sangat nak makan kuah lodeh... then masak lagi sekali masa ada tetamu datang, 2nd week raya hari tu.. Kalau uols nak resepi, KLIK SINI YE.

Mee Kari also from Azie Kitchen
Resepi mee kari yang maveles ni pun saya cedok dari dapur K.Azie. Cuma saya tak masukkan kerang sebab xde masa tu. Memang sedap sangat.. nanti boleh try ye - RESEPI JENGOK SINI YE.

Kuah kacang simple tapi maveles air tangan Dapur Cik Lina
 Masa mula-mula tengok resepi ni kat blog Cik Lina saya macam ragu-ragu... ye ke sedap ni sebab resepinya sangat simple. But i like! Kita ni pun bukannya rajin sangat pun...hehehe... Kuah kacang ni saya regukan dengan cucur bawang ikan bilis dari DAPUR CIK IDAZAINI. Betul kata tuan empunya resepi, ianya sangat mabeles...:) Jangan lupa cuba ye, KLIK JE KAT SINI.

Kek Coklat Moist Kukus from dapur Yatie Memories
Sebelum ni saya pernah cuba buat kek coklat kukus macam ni, tapi kurang menjadi. This time saya cuba lagi, dengan RESEPI KAK YATIE. Alhamdulillah, sangat menjadi.. saya buat 2 biji sekaligus, 1 untuk Abang bawak ke sekolah dia dan lagi satu masa bday Hubby.

Mee Rebus Tulang, also from Yatie Memories
Ist time buat saya buat mee rebus daging, masa jamu K.Chah & K. Ani. 2nd time pulak saya guna tulang dan daging tetel. Alhamdulillah, kedua-duanya menjadi, berpandukan resepi K. Yatie. Kalau nak cuba, TERUS KE DAPUR K.YATIE Ye...


Sekali lagi saya ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada mereka yang rajin berkongsi resepi di alam maya. Semoga Allah memberkati anda semua. Buat K.Azie yang sedang berdepan ujian kesakitan dari Allah, saya doakan agar cepat sembuh. Amin. 


1 comment: