Semalam Ummi ke Aeon Wangsa Maju. Kebetulan ada urusan berdekatan, singgahlah cuci mata, cuci poket sekejap :p Cadangnya nak cari seluar baju untuk anak-anak sebab banyak yang dah singkat dan sendat masa kemas almari depa hari tu.
Dekat main entrance kena cek suhu, scan MySejahtera dan sanitize then guard bagi nombor. Ummi dapat no 20. Terus ke tingkat 1, area kanak-kanak & men... Rupanya nak masuk situ kena scan MySejahtera 1x lagi. Pastu dapat pulak kad ni hah ..
Ini yang Ummi cakap tak cukup 👆 Tak cukup masa nak shopping! Dah berbulan tak masuk mall, sekali dapat masuk depa bagi 30 minit je haha... Tapi, takdelah sesiapa nak check pun berapa lama kita dalam tu. Cuma, kita janganlah selfish. Dah dapat barang yang dicari, bagilah peluang orang lain pulak shopping. Ramai pulak yang beratur di luar nak masuk ke situ.
Sebenarnya Ummi ke Wangsa Maju ni sebab Noxxa Ummi problem. Tengah sedap HP daging, tiba-tiba terpadam semua lights dekat periuk tu. Tukar soket, semua sama je. Katanya 2-3 bulan baru siap. Technician dekat outlet Wangsa Maju takde, kena hantar ke HQ. Kalau hantar direct ke HQ pun kena tunggu 2-3 minggu juga. Malas Ummi nak pening-pening, tinggalkan je la. Biarlah dia rehat sama. Kerja keras sejak beli 3 tahun lepas. Sementelah time PKP, lagilah kerap guna.
Harapnya semua kembali baik. Banyak kegunaan, banyak juga jasanya dalam memudahkan dan menyedapkan masakan Ummi haha...
Hehe periuk Noxxa bagi rehat.
ReplyDeleteYa kalau sayang sangat barang kita hendak bagi betulkan. Faham sangat perasaan.
mane cukup masuk mall 30minit ajeee.. hehe
ReplyDeleteTak seronok shopping kalau ada limit time. Takpelah, faham SOP pandemik ni. Asalkan urusan settle. Terpaksalah tunggu lama. Agaknya dah sampai masa untuk dia berehat seketika.
ReplyDeleteTakziah untuk Noxxa..Semoga cepat sembuhðŸ¤
ReplyDeleteKan... pompuan shopping mana cukup 30 minit hahahhaa...
ReplyDeleteNoxxa tu dah minta ganti yang version baharu tu