Saturday 18 January 2014

Abang berarak....



Abang dipilih untuk menyertai perarakan Maulidur Rasul peringkat kariah. Cikgu pesan pukul 7.30 pg jumpa di masjid. Sampai di masjid kira-kira jam 7.20 pg, suasana lengang je...tak nampak kelibat cikgu atau kawan2 Abang. Jadi, kami cari port, sarapan dulu. Selesai sarapan, masih tidak kelihatan cikgu Abang. Terus saya call... "eh bukan hari no, esok" kata cikgu Abang do hujung talian. Adoi!!!! Salah hari rupanya. Patutlah tak ada orang..he he..

Piknik di masjid 

Keesokkan harinya....

Sesampai saja kami di masjid, ramai yang sudah menunggu. Ada 20 kontinjen perarakan. Ada warga emas, kanak-kanak, dewasa masing2 sibuk menyiapkan diri. Abang kurang ceria sebab geng dia tak ada. Yang ada classmates pompuan...

Ikutkan hati, saya nak ikut je berarak. Sebab risaukan Abang. Tapi biarlah dia berdikari, cikgu2 dia ada. Lagipun ada kadet polis dan ambulan yang ikut serta in case anything happen. Dalam 2km juga mereka berarak. 

Tak lama kemudian, kontinjen pertama sampai disusuli kontinjen seterusnya. Then nampak tim Abang. Malangnya Abang tak kelihatan. Vila tanya cikgu, cikgu pun tak Pasti kat mana Abang. Panik giler saya. Berlari ke jalan cari Abang. Tak ada.. tim yang last pun dah sampai. Kadet polis tengah kawad bersurai. Rasa menyesal pulak tak ikut tadi. Saya patah balik ke masjid, nampak Abang tengah makan karipap! Abang.. Abang..



No comments:

Post a Comment