Thursday 29 June 2017

Eid 2017 ~ raya kedua dah makan kenduri :D

Raya kedua girls pakai pink, boys pakai kuning


Raya kedua baru Umi masak rendang. Raya pertama makan rendang Makcik dan gulai daging Tok. Rendang yang Umi masak ni untuk bawak balik ke Jitra dan juga bekal untuk Makcik dan Tok. Tumpang periuk noxxa Makcik, mudah dan cepat kerja Umi. Bila dah cuci dan kemas home stay tu malas pula nak 'merendang' atas dapur gas. 

Check out dari home stay terus ke rumah toklang, ada kenduri dan open house. Lima ekor kambing katanya. Makan gulai batang pisang lagilah kita. Alhamdulillah rezeki. Jumpa cucu saudara sorang lagi, Aqif. Yang ni pun bam-bam jugak. 

Sedapnya nasi kenduri dengan gulai batang pisang dan ikan masin.

Usai kenduri, berpisah dengan makcik pakcik. Depa ke Tepen, kami ke Jitra. Tok tinggal dengan toklang. Dah lama tak jumpa, banyak lah benda nak bersembang. 

Malamnya kami diberitahu ada saudara Tok Umi dari besut nak menumpang tidur. Tunggu punya tunggu esok pagi baru sampai. Jalan jem teruk. Rombongannya pula ramai, berkonvoi 5 biji kereta. Patutlah lambat sampai hehe...

Malam tu paklong maklong masak sup kambing. Makan cicah dengan roti. Alahai nikmatnya. Sambil suapkan Adik dan Angah, sambil suap kan ke mulut sendiri. Bertambah-tambahlah makan Umi ni. Alhamdulillah.


3 comments:

  1. Raya raya gini dapat makan gulai batang pisang dengan ikan masin mmg sedapkan PH! Jemulah makan daging. Tapi kalau lalu depan mata daging kambing grill habis jugak hihi

    ReplyDelete